Namiesto radosti prišlo sklamanie: Mladej Slovenke v Anglicku zničili radosť z vysnívaných svadobných šiat

Anglicko / Slovensko – Mladá nevesta zo Slovenska, E.T., ktorá dlhodobo žije v Anglicku, zažila pred svojím svadobným dňom obrovské sklamanie. V prestížne pôsobiacom svadobnom salóne KINGSNAME si chcela splniť svoj sen a zaobstarať nádherné svadobné šaty.

Namiesto výnimočného zážitku však odchádzala so slzami v očiach, poškodenou dôverou a finančnou stratou.

„Budú to nové šaty na mieru,“ tvrdili v salóne

E.T. si v salóne všimla elegantné šaty vystavené na figuríne. Zaujali ju na prvý pohľad. Pred ich vyskúšaním sa jasne spýtala personálu, či ide o skúšobné šaty alebo predajný kus. Bolo jej povedané, že ide o skúšobný model, no ak si ich vyskúša a rozhodne sa pre ne, objednajú jej nové šaty a upravia ich na mieru.

E.T. sa rozhodla pre skúšku – šaty jej obliekla predávačka, no zips sa nedal úplne zapnúť, čo si E.T. sama nevšimla, keďže bol vzadu. Navyše boli zospodu špinavé, čo predavačka ospravedlnila s tým, že finálne šaty budú nové, čisté a šité na mieru.

Na základe týchto informácií nevesta zaplatila 1350 libier vopred, s tým, že šaty budú doručené domov a o niekoľko dní má prísť na skúšku, kde jej vložia kruh.

Potom otočili: žiadne nové šaty, len úprava použitých

O niekoľko dní neskôr, keď sa E.T. rozhodla vrátiť do salónu so svojou svokrou, aby si šaty znova vyskúšala, prišiel šok. Zistila, že ide o tie isté skúšobné šaty, ktoré predtým mala na sebe a ktoré už predtým skúšalo viacero žien. Navyše, stále sa nedali úplne zapnúť.

Personál – vrátane majiteľa salónu, ktorý je tiež Slovák – jej namiesto pôvodného prísľubu o nových šatách oznámil, že žiadne nové šaty sa neobjednávajú, a budú sa len upravovať tie vystavené, ktoré si skúšala.

Arogancia a zahanbenie namiesto riešenia

Keď E.T. upozornila na túto zmenu a pokúsila sa situáciu riešiť, majiteľ reagoval neprofesionálne a poznamenal, že možno za ten čas pribrala, čím ju osobne urazil. Nevesta po tejto skúsenosti stratila dôveru v salón a o šaty už nemala záujem.

Peniaze jej nevrátili celé – hoci šaty nikdy neprevzala

Hoci šaty nikdy neopustili salón a nevesta ich nemala vo vlastníctve, KINGSNAME jej vrátili iba 1080 libier z pôvodných 1350. Zvyšok si ponechali – bez podrobného zdôvodnenia alebo písomnej dokumentácie.

👉 Podľa spotrebiteľských zásad platných v UK aj EÚ, nie je prípustné účtovať zákazníkovi plnú sumu za tovar, ktorý si nikdy neprevzal, ani ktorý nebol dodaný v stave, na ktorom sa strany dohodli. A už vôbec nie, ak išlo o sľub nového tovaru a následne boli nútení prijať použitý.

Dôvera medzi krajanmi sa rozplynula

Najväčším sklamaním pre E.T. zostáva fakt, že majiteľ salónu je Slovák, a napriek tomu nezaujal férový ani ústretový postoj. Očakávala aspoň ľudský prístup a ochotu nájsť rozumné riešenie.

REAKCIA VEREJNOSTI:

POZRITE SI VIDEO NIŽŠIE:

Poznámka redakcie: Oslovili sme aj zástupcov svadobného salónu KINGSNAME so žiadosťou o vyjadrenie. Do uzávierky článku však neodpovedali.